Når du har behov for helse- og omsorgstjenester er Tildelingskontoret «en dør inn». Vi tilbyr råd og informasjon om tjenestene kommunen har, og vi behandler alle søknader om helse- og omsorgstjenster. Vi har taushetsplikt. Vi er helsepersonell med videreutdanning blant annet i helserett.
Koordinerende enhet er organisert under Tildelingskontoret. Koordinerende enhet skal bidra til å sikre et helhetlig og koordinert tilbud til pasienter og brukere med langvarige behov for tjenester fra flere fagområder, nivåer og sektorer.
Dette kan Tildelingskontoret hjelpe deg med
Tilbud og tjenster jeg kan søke om?
Søknadsskjema
råd og veiledning om ulike tjenester og tilbud kommunen har
å søke om helse- og omsorgstjenester
å søke om individuell plan og/eller koordinator
å søke om bistand til å leie kommunal bolig
å søke om bostøtte
å klage på vedtak, bistand til å formulere klager
Avlastning til barn og unge
Avlastning til voksne
Bostøtte
Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
Dagtilbud for hjemmeboende eldre personer/ personer med demens lidelse
Dagtilbud for personer over 18 år med utviklingshemming eller andre funksjonsnedsettelser.
Helsetjenester i hjemmet (hjemmesykepleie)
Helsetjenester i hjemmet – (rus- og psykisk helsetjeneste)
Hverdagsrehabilitering
Individuell plan
Koordinator
Korttidsopphold
Langtidsopphold sykehjem
Ledsagerbevis
Matombringing
Omsorgsstønad
Omsorgsbolig
Parkeringsbevis (HC-kort)
Praktisk bistand (hjemmehjelp)
Personlig assistanse
Støttekontakt
Tilrettelagte tjenester
Trygghetsalarm
Velferdsteknologi
Send søknad om helse- og omsorgstjenester
Alle søknader sendes til Tildelingskontoret.
Kontakt Tildelingskontoret hvis du har spørsmål eller trenger hjelp til å skrive søknad.
Etter at Tildelingskontoret har mottatt søknad vil du bli kontaktet for nødvendig informasjon. Det er ofte behov for å avtale hjemmebesøk slik at vi kan snakke med deg og evt. pårørende for å kartlegge hva du greier og hva du trenger bistand til.
Det vil deretter bli foretatt en vurdering før det blir fattet vedtak i saken. Du vil da få et brev i posten – et enkeltvedtak som beskriver om du får innvilget eller gitt avslag om tjeneste, omfang og begrunnelse.