Kurs i " Mestring av belastning" (KiB)

Illustrasjonsbilde

I september starter kommunene i Midt-Gudbrandsdal opp kurs i mestring av belastning.

Kursinnhold

Dette er et kurs for deg som ønsker å mestre belastninger i arbeidsliv og privatliv. Du trenger ikke henvisning fra lege for å gå på KiB kurs, men du må være over 18 år og klar for å gjøre en innsats selv. Kurset ledes av godkjente kursledere.

Tema som blir berørt:

• forstå sammenhengen mellom belastning, mestring og stress
  • lær å forstå sammenhengen mellom tanker, følelser og atferd
  • lær teknikker og metoder for å håndtere belastninger og forebygge stress
  • lær hvordan du kan snu negative tanker til noe positivt.

Informasjonsbrosjyren «Kurs i belastningsmestring» (PDF, 219 kB) brukes gjennom hele kurset.

Praktisk info

Dette er et kurs med undervisning og hjemmearbeid basert på kognitiv teori. Kurset går over 10 torsdager kl. 12.30 - 15.00 på Sørheim omsorgssenter i Sør-Fron, i “Solstuggu”. Oppstart: 19. september.

Påmeldingsfrist: 15. august d.å.

Meld deg på her!

Før kursstart blir du innkalt til en forsamtale for å finne ut om dette er et kurs som vil være til nytte for deg.

Kursavgift kr. 600,- Dette dekker kursboka til og kaffe/te under kurset.  Beløpet betales med vipps etter kursstart.

For mer informasjon eller påmelding, ta kontakt med

Eli Løkken Skjeggestad tlf. 905 78 717 / E-post: eli.l.skjeggestad@nord-fron.kommune.no

Tora Tokse tlf. 474 65 108 / E-post: tora.tokse@ringebu.kommune.no