Vaksinering høsten 2024

Nord–Fron kommune tilbyr DROP-In vaksinering mot influensa og koronavaksine.

Illustrasjonsbilde

Vaksineringen foregår på Vinstra legekontor. Tirsdag 15. oktober og torsdag 17. oktober fra 16.30 – 19.00.
Vaksinen koster kr. 250 .

Alle over 65 år anbefales vaksine hver høst, det samme gjelder personer som har økt helserisiko. Her finner du informasjon fra FHI om vaksineanbefalinger influensasesongen 2024/ 2025.

Nord-Fron kommune følger Folkehelseinstituttets anbefalinger for hvem som skal ha oppfriskningsdose med koronavaksine før høst og vintersesongen 2024/ 25.

Det er viktig at du leser om risikogrupper i lenkene nedenfor for å kunne avklare om dette gjelder deg.
På FHI sine nettsider får du informasjon om koronavaksine og hvem som regnes som risikogrupper.
På FHI sine nettsider får du en oversikt over influensavaksine til risikogrupper, og hvem som bør vaksinere seg.